Term & Condition


This term and condition was conducted in Malay Language / Bahasa Malaysia.
Para pelanggan dinasihatkan supaya membaca terma dan syarat yang telah ditetapkan . Dengan membuat tempahan, bermakna anda telah membaca, memahami dan bersetuju dengan terma dan syarat telah dinyatakan.
Terma dan Syarat
1 . Pembayaran.
  • Deposit 50% untuk tetapkan tarikh secara rasmi
  • Bayaran sebanyak 30% semasa majlis berlansung
  • Bayaran 20% selepas majlis / stelah semua barang diterima.
  • Bayaran boleh dibuat secara ansuran atau penuh mengikut kemampuan pelanggan.
  • Jika berlaku masalah seperti pembatalan tarikh, pihak syarikat tidak akan memulangkan semula wang deposit tersebut, ini bagi menanggung kos kerugian untuk tarikh tempahan tersebut.
  • Bayaran penuh wajib diberikan setelah semua item diterima oleh pelanggan.
  • Bayaran boleh dibuat secara TUNAI/CEK dan ONLINE BANK IN.
Online Bank In : Sila Simpan Resit Sebagai Bukti Pembayaran dan emailkan Resit kepada : booking@jurugambarkahwin.com

Pembayaran Boleh dibuat ke akaun :(MAYBANK) 157139731130 [ zuwandi bin abdol razak ]
2. Tempahan
  • Tempahan sebaiknya dilakukan 1 tahun atau 6 bulan sebelum majlis bagi mengelakkan tarikh tempahan bertindih dan mengelakkan tarikh ditempah penuh. Walaubagaimanapun anda boleh menghubungi pihak kami bagi memastikan tarikh pada bila-bila masa sahaja.
  • Semasa menerima tempahan, pihak kami akan mengeluarkan borang polisi untuk ditandatangani pihak pelanggan bagi mengelakkan kesulitan pada masa hadapan.
  • Borang polisi hendaklah dipulangkan kembali kepada syarikat dan pelanggan akan memiliki salinan .
  • Bagi tempahan saat akhir iaitu 1 minggu sebelum majlis ( rush order ) , pihak syarikat akan mengenakan caj tambahan sebanyak RM200 bagi menampung kos pembiayaan jurugambar tambahan untuk saat akhir.
  • Jika berlaku sebarang pemindahan tarikh, sila berikan maklumat awal supaya kami dapat menguruskan sebaik mungkin.
  • Sebarang masalah yang dilakukan oleh jurugambar boleh dilaporkan terus kepada pengarah syarikat bagi mengelakkan sebarang kesulitan.
5. Pelanggan
  • Pelanggan berhak mendapat perkhidmatan terbaik dari pihak syarikat.
  • Peta ke majlis perlu diberikan kepada syarikat bagi mengelakkan sebarang masalah untuk jurugambar mencari lokasi majlis.
  • Borang polisi mestilah disimpan sebagai bukti pembelian dan rujukan untuk masa hadapan.
  • Pelanggan wajib mengisi boring polisi bagi mengelakkan sebarang kesulitan.
6. Gambar dan Hakcipta
  • Pihak syarikat berhak menggunakan gambar pelanggan untuk tujuan pengiklanan ( dengan kebenaran pelanggan)dan pemasaran tetapi ianya bergantung kepada kerja-kerja yang bukan melibatkan penjualan gambar ( non profit ).
  • Jika syarikat menggunakan gambar untuk sebarang pertandingan/pameran ( Dengan kebenaran pelanggan)maka sebarang hasil kewangan yang diperolehi, pelanggan akan diberikan royalty sebanyak 30%. Dan jika hadiah bukan merupakan jenis kewangan, tiada royalty akan diberikan kecuali atas budi bicara syarikat bagi memberi ganjaran kepada pelanggan.
7. Album dan Frame
  • Pelanggan akan menerima album seawalnya 3 minggu selepas majlis , bergantung kepada proses post – production .
  • Jika album/frame disiapkan awal , maka pihak syarikat akan menghubungi bagi memaklumkan kepada pelanggan.
  • Album akan di poskan atau diberi sendiri kepada tangan mengikut jarak antara pelanggan dan syarikat.
*Sebarang pertanyaan boleh Hubungi : 017 3684348 begin_of_the_skype_highlighting            017 3684348      end_of_the_skype_highlighting ( zuwandi)

*UNTUK MELIHAT HASIL GAMBAR.. SILA KLIK LINK INI http://www.jurugambarkahwin.com